Sidor

lördag 6 december 2014

Vi behöver ditt stöd och ditt engagemang för att få en alliansregering vald!

Under 8 har vi som bor i Gävleborg och Sverige haft ordning och reda, lugn och ro med en stabil alliansregering. Under hösten så har vi haft en traineeregering som har orsakat kaos och konflikter, och som du vet så svek s v och mp alla vallöften de hade gett före valet.

En vanlig LO familj skulle förlora ca 2000 kr/månad med den mörkröda budgeten, och alla som arbetar är stora förlorare med s/mp regeringen, som idag styrs av vänsterpartiet som har veto på alla politiska frågor.

Det är inte rimligt att s monterar ned den svenska arbetslinjen, utan det måste löna sig att gå till ett jobb. Varför ska den ensamstående mamman slita och få sin vardag att gå ihop med att hämta och lämna på dagis, ta bussen till jobbet och så chockhöjer mp s och v skatten för henne? Man använder de stora breda skattehöjningarna för att ge ökade bidrag till dem som inte arbetar. Är inte det då bra att den som inte arbetar för högre bidrag? Nej, för när man höjer skatterna på företagsamhet, och alla som arbetar så blir det högre arbetslöshet. Det skriver också den mörkröda regeringen i sin egen budget. Det måste löna sig att arbeta, och att få behålla mer av sin egen lön, annars kommer vi snabbt att hamna i samma situation som när s v och mp systematiskt förtidspensionerade så många som möjligt för att den vägen pressa ned arbetslösheten.

Nu går vi mot ett nyval och då behöver vi ditt stöd. Slå en signal eller mejl och berätta på vilket sätt du vill vara med och hjälpa till att få en alliansregering vald. Jag kommer att göra allt jag kan för att få en alliansregering vald och står till ditt förfogande som hela länets riksdagsledamot, om du så önskar. Gävleborg behöver en stark röst i Sveriges Riksdag. Jag har valt att bo och leva i Gävle, för att jag tror på vårt län. Även om det innebär tidiga mornar och sena kvällar när man pendlar och är ganska jobbigt med pendlingen, men just för att du ska kunna träffa din politiker på Ica Maxi när du handlar så har jag valt att leva i länet. Jag tycker att det är viktigt med tillgänglighet och närhet för dig som boende i länet. Jag hoppas att vi ses på barrikaderna i vinter när vi ska kampanja tillsammans för en ny alliansregering!



Inga kommentarer: