Sidor

fredag 6 september 2013

Jenny Wennberg undrar om jag finns, och Daniel Nordström tycker jag är som hackspetten i Kalle på julafton..

Arbetarbladets ledarskribent undrar om jag finns, medan Daniel Nordström, chefredaktören, anser att jag är som hackspetten i kalle på julafton. Så den s märkta tidningen, som föreslås få en ökning av presstödet till 20 miljoner per år, är alltså lika veliga som moderpartiet socialdemokraterna. De säger sig vara emot jobbskatteavdraget men påstår att de inte tänker ta bort det. Motstridiga och motsatta besked verkar vara melodin i rörelsen just nu.

Som jag har sagt tidigare tycker jag att det är tråkigt att Arbetarbladet utvecklas mot en medlemstidning för närmast sörjande socialdemokrater. Det är en svängning med 180 grader jämfört med tidigare redaktionsledning.




Inga kommentarer: