Sidor

torsdag 13 juni 2013

Björn Brink (c) säger en sak i media och en annan i sociala medier..

Den som följer min blogg och Twitter vet att jag var djupt kritiskt till att c mp och s gjorde skillnad på de högsta cheferna och landstingets värdefulla medarbetare. Vem kom på idén att arrangera två fester? Nu har Björn Brink gjort offentlig avbön men frågan är hur ärligt menad den är? Han kallar mig och alla andra som kritiserat c mp och s lyxfest för vulgärdebatt.

Så frågan till centerpartiet, s och mp i Gävleborg är enkel. Är det lämpligt att hålla lyxfester för chefer och de högsta politikerna och alla de som kritiserat detta - för vi en vulgärdebatt? Är det ärligt menat att ni tycker lyxfesten var olämplig eller är det spel för galleriet?

Det vore bra med ett klargörande. Dessutom ljuger Björn Brink eftersom vi moderater inte har vare sig tillfrågats om lyxfesten eller varit med och fattat beslutet. Rätt ska vara rätt, även av Björn Brink.

Själv ser jag fram emot valet 2014 då äntligen landstinget Gävleborg kan få ett nytt styre - som behandlar alla lika - bra!




- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan du exakt definiera vad begreppet "lyxfest" innebär.
Vidare vore det intressant att veta var gränsen går för att något skall kunna kallas för "skattechock" enligt Lars Beckman.
Bara så man vet menar jag.,