Sidor

söndag 11 september 2011

Morgontidningen i Lakeland / Florida The Ledger har en liten notis om mitt besök på skolan för funktionsnedsatta.

Morgontidningen i Lakeland Florida The Ledger har en liten kort notis om mitt besök på skolan för funktionsnedsatta i USA förra veckan.

Jag har gjort en RUT undersökning som visar vilka trygghetssystem som finns i USA jämfört med Sverige och Kina, som jag kommer att presentera senare i höst, och det finns ett antal förutfattade meningar hos oss hur vi tror att det fungerar i USA för de familjer som har barn och unga med ett förvärvat funktionshinder. De barn och unga som går på den skolan som jag besökte går på skolan från 4 års ålder upp till 21 år. Skolan är helt kostnadsfri och studenterna som går på skolan åker gratis skolskjuts till och från skolan. Skolan låg i en mycket vacker miljö med en hög nivå på de tekniska hjälpmedlen och med en stabil och engagerad lärargrupp.

Inga kommentarer: