Sidor

måndag 9 augusti 2010

Rutupproret.se

Åsa Malmborg har startat ett upprop till förmån för rutavdraget. Gå in på www.rutupproret.se och skriv på du också!

Åsa skriver på sin hemsida;

RUT-avdraget = Omtanke-reform

Det är nu dags att stå på barrikaden!
Nu är jag trött på att stå med armarna i kors!
Det är dags att kavla upp ärmarna och rädda RUT-avdraget!
Jag hoppas att även du vill hänga på!

Det är viktigt att vi som arbetar med dessa tjänster verkligen går ut och talar om hur viktigt det är att RUT-avdraget blir kvar!
Det är viktigt för alla våra kunder, våra anställda och självklart för att våra företag skall få finnas kvar!

Om inte politikerna förstår hur verkligheten verkligen ser ut,
så är det upp till oss att medverka till att de förstår!
För vem gör det annars?

Jag kommer inte från någon familj där det är tradition med företagande,
min pappa var snickare och min mamma sömmerska.
Jag har inte gått Handels, och inte ärvt någon rik faster.

Jag startade mitt företag Flitiga Liza 2007 då det blev möjligt att få en skattereduktion med 50 %.
Då arbetade jag inom hemtjänsten, men tog tjänstledigt för att starta.

Jag har inte fått något starta-eget bidrag eller annat bidrag från staten.
Jag har klarat mig helt själv. Jag har inte ens ett lån i banken!
Däremot att jag levererat en och annan krona till statskassan…
Vi kan säga att jag har dragit mer än ett strå till stacken.

Inga kommentarer: