Sidor

onsdag 3 februari 2010

Vänsterpartisten har utvecklat sitt resonemang om sextrakasseri: Så här säger jag jämt!

Nu har vänsterpartisten som sextrakasserat den unga kvinnan på Gävle Tingsrätt utvecklat sitt resonemang i Gefle Dagblad: (klicka på rubriken)

Men för Leif Bondesson var det inga konstigheter.

– Så här säger jag jämt till kvinnor. Jag har sagt "fan, vad du är snygg" i Ica-affären, och de säger "Åh, tack", något som Leif Bondesson hävdar brukar ge honom framgång hos kvinnor.

4 kommentarer:

hanna sa...

Hur var det med den Moderat i Skåne som vägrade ta emot ensamkommande flyktingebarn ??
Sådana dumheter har tydligen inget med partipolitik att göra. Men du har tydligen inga som helst problem med att använda dom i dina populistiska insändare och debattartiklar.
RENT AV PATETISK.....

Lars Beckman sa...

Jag tycker det är helt oförsvarligt att en vänsterpartist kränker en ung kvinna på det sätt som skett och det visar på stort civilkurage att anmäla en av vänsterpartiets tyngsta politiker.

Sexuella trakasserier handlar om hur mottagaren upplever (kvinnan) och inte vad mannen tycker eller avsåg.

hanna sa...

Jag håller med dig - det är fullständigt oförsvarligt OAVSETT parti, men du försöker dra nytta av något brottsligt PGA han är vänsterpartist.
Det är det patetiska....

Lars Beckman sa...

Nej, jag lovar dig, skulle en socialdemokrat eller miljöpartist göra likadant så kommer jag att vara lika kritisk.