Sidor

torsdag 21 april 2011

Klokt att SR lade ner den osmakliga kampanjen med små barn som skulle uttala sig mot kommersiella media!

Jag och min kollega från Dalarna Carl-Oskar Bohlin har haft en debattrunda i Expressen om den osmakliga kampanj som SR drev tillsammans med de andra public serviceföretagen där man var ute i miljonprogrammen och försökte påverka unga människor mot kommersiella medier. Man hade till och med tagit med tre små flickor som inte ens kunde uttala ordet kommersiell i en reklam på nätet.

Nu har SR med omedelbar medverkan dragit in kampanjen. Sajten har helt enkelt upphört. Om det skriver både Resume och Mediavärlden och jag tycker det hedrar Benkö och Svegfors att man har agerat så resolut.

Att sedan Per Leander på Radiotjänst skyller på att det har varit dåligt utfall på kampanjen får man ta med en nypa salt, särskilt som det inte var så länge sedan som han i media talade om att det var en succe med kampanjen....

Inga kommentarer: