Sidor

torsdag 23 september 2010

SVT Gävle-Dala har gjort en kort intervju med mig inför det kommande riksdagsuppdraget.

Klicka på rubriken så kommer du till ett SVT inslag i nyheterna Gävle-Dala där man gjort ett kort porträtt av mig inför det kommande riksdagsuppdraget.

I inslaget så tar jag upp att jag tycker att matchningen måste fungera bättre mellan de som söker arbete och företagen som vill anställa. Det är en mycket viktig fråga för länet nu när vi med rask takt går in i en uppgång i ekonomin.

4 kommentarer:

PEJ sa...

Får ju gratulera dig till riksdagsuppdraget - folket har talat (även om du åkte in på ett tilläggsmandat för Moderaterna).

Får även beklaga att Alliansen fick förnyad förtroende (på riksdagsplanet) - ville hellre ha en röd-grön regering just nu..... Men ni får det inte lätt med SD med tungan på vågen - men återigen - folket har talat.

Lycka till i riksdagshuset ;-)

Lars Beckman sa...

Tack PEJ! Ja, Moderaterna fick ytterligare ett fast mandat i länet vilket var och är mycket glädjande. Nu börjar ett viktigt arbete att arbeta för hela länets bästa, och jag hoppas att du har möjlighet att komma på besök i Riksdagen.

PEJ sa...

Ska komma ihåg "hela länet" - för oftast betyder era beslut "på bekostnad av" de som redan har det svårt !!

PEJ sa...

Ska komma ihåg "hela länet" - för oftast betyder era beslut "på bekostnad av" de som redan har det svårt !!