– Jag tycker det är extremt osmakligt att han utnyttjar oss, säger Richard Nordén, marknadschef på Harley Davidsion i Sverige till Aftonbladet apropå att S nu kopierat det välkända varumärket i en politisk kampanj.
Jan-Emanuel Johansson har vunnit Robinson, suttit i riksdagen och nu retat upp motorcykeljätten Harley Davidson – rejält. När han nu kandiderar till kommunfullmäktige hemma i Norrtälje har en av hans valaffischer varit – minst sagt – snarlik Harley Davidsons logotyp. Något som fått det amerikanske företaget att reagera. Klicka på rubriken för artikeln i Aftonbladet.
Det har aldrig slagit socialdemokraterna att det vore bättre att ta fram en politik för hela Sverige istället för att ägna sig åt valfusk och varumärkesintrång? Det är nog snart bara den statliga radion i Gävleborg som gör allt man kan för att hjälpa vissa partier. Det senaste påfundet är att man kör tunga trailer dygnet runt om för klimatfrågan och man vill gärna få väljarna i vårt län att ett par veckor före valet tycka att det är den viktigaste valfrågan.Anledningen är att märkligt nog har miljöpartiet störst trovärdighet i just den politiska frågan. Samma uppfattning har Naturskyddsföreningen som i ett samordnat utspel i lokaltidningarna idag vill ha upp miljöfrågan på den politiska dagordningen.
Vi andra som anser att vi både måste förbättra miljön och ha jobb till länets invånare ligger inte högt i kurs hos den statliga radion (i alla fall inte jag), men det är självfallet så att ett stort brett politiskt parti måste ta ansvar för hela länet och alla politiska områden. Ekonomisk tillväxt är en förutsättning för en god välfärd, och det möjliggör också en teknikutveckling som förbättrar miljön.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar