Sidor

torsdag 30 september 2010

Många bönder lämnar nu Milko till förmån för Arla. Vad betyder det på sikt? Välj Gefleortens så blir de också kvar i Gävle.

För något år sedan la Milko ner mejeriet i Bollnäs och nu lämnar bönderna i Hälsingland Milko till förmån för Arla eftersom de betalar bättre för produkten. Gefleortens Mejeri verkar vara en trygg och stabil lokal leverantör som genom att man är litet mejeri med närhet till både kunder och bönder kan klara sig kvar på marknaden.

Personligen väljer jag alltid Gefleortens om det finns deras produkt i hyllan.

1 kommentar:

Picus.V sa...

Tack Lars...

Nu får du en guldstjärna i min bok :-)))
Äh, ta två.

Här håller jag med dig till fullo. Vill vi värna om det lokala så måste vi också visa det i handling. Enligt mitt sätt och se det är det vansinne att köpa produkter från jätten "Gluffs Gluffs" när det finns så här nära.

När det gäller mejeriet i Bollnäs så är min största besvikelse när osttillverkningen lades ner. Hälsinge Special – frid över dess minne...