Sidor

fredag 13 augusti 2010

Jonas Gardell har en debattartikel i Expressen där han försöker förstå s - men det går inte...

Det är inte Mona Sahlin som är problemet utan det tröttsamma gubbgänget. Jonas Gardell ser inte den förnyelse hos sossarna som han hoppats på skriver han i Expressen idag.

Läsvärd artikel där han avslutar med följande;

Jag vrider och vänder mig och stönar. Hur ska jag göra?”Och vill man verkligen ha Lars Ohly i regeringen?” tänker jag och suckar.En vänsterpopulist som vill ge skattelättnader åt elitfotbollsspelare? Inte ens Mona Sahlin ville ju ha honom där egentligen.Hjälp, hur ska jag göra!Hoppas jag eller hoppas jag inte att de rödgröna ska vinna, så socialdemokrat jag är?Gud, jag vet verkligen inte! Jag våndas!
Jag skulle kunna göra en Benny och ge lite stålar till Gudrun Schyman!Problemet är bara att tanten väl bara skulle bränna dem.Det är en dryg månad kvar till valet och jag våndas.Jag vänder och vrider mig och stönar.Jag är socialdemokrat – men...

Inga kommentarer: