Sidor

lördag 12 juni 2010

Dollarmaskinen Kiss. - Jag insåg tidigt att jag älskar att tjäna pengar, säger Gene Simmons, affärssnillet bakom framgångarna

Kiss har tjänat miljarder på sina framgångar och affärsgeniet Gene Simmons hymlar inte med det heller.Till Expressen säger han: Jag insåg tidigt att jag älskar att tjäna pengar, säger Gene Simmons, affärssnillet bakom framgångarna.

I Sverige säger kultureliten att det är fult att tjäna pengar men exemplet KISS visar alltså att det går att kombinera kultur och affärsmannaskap.

2 kommentarer:

PEJ sa...

Jag tycker inte alls det är fult att tjäna pengar - vem som helst får tjäna hur mycket som helst. Men man ska samtidigt betala skatter och avgifter enligt vårt lands regler. Gör man allt regelrätt så ser jag gärna att en svensk blir världens rikaste man/kvinna.

Det fula består i när man undanhåller pengar från stat, kommun och landsting (Vilket skatteverket uppskatter till ca 400 MILJARDER kronor PER ÅR) - eller motsvarande kostnaden för hela den svenska sjukvården under 1 år.
Skit mycket pengar som försvinner ur det svenska systemet varje år.

Lös det du, Lars - så blir du helgonförklarad.

Lars Beckman sa...

Skatteverket uppskattar att det försvunnit 1000 miljarder ur landet på grund av förmögenhetsskatten. Pengar som hade kunnat användas i Sverige för investeringar och jobb. Då är det helt fel att införa den igen, för då flödar pengarna ut ur landet igen.