Sidor

fredag 9 april 2010

Skatteverket granskar Sveriges mest kända bloggare!

Enligt Expressen så granskar nu Skatteverket Sveriges mest kända bloggare, och tänker driva in skatt av dem, trots att de själva anser att de slänger det mesta de eventuellt får.

När inte en statsmakt kan stoppa det fria ordet med begränsningar i yttrandefriheten så kan man alltid anlita Skatteverket genom att beskatta de gåvor de inte har bett om. Jag tror att det är samma sak för Taxichaufförer, att de får en skatt på dricks de kanske har fått och tidigare var det så att den som jobbade på restaurang också skattade för en dricks de eventuellt hade fått, för säkerhets skull.

Personligen så anser jag att media skall vara fri och oberoende från politiken, och därför är det pinsamt att TV 4 och privata lokalradiostationer betalar avgifter till staten för rätten att sända, och som dessutom har politiska begränsningar i form av sändningstid av reklamen. Thomas Bodström och socialdemokraterna vill dessutom minska TV 4 intäkter genom att begränsa reklamen till 5 minuter per timme, och då kanske det också bara skall vara reklam för SSU och socialdemokratiska lotteriet?

1 kommentar:

PEJ sa...

Jag tycker det är helt underbart lysande att Stockholmsbratzen börjar vakna och att skatteverket fixa några sköntaxeringar på dom på sisådär en mille eller två - drabbar ingen fattig där inte......bara be om att låna pappas stora masterkort !!!

Tycker du verkligen att det är bra med tv-reklam varje 10:e min??? Jag förstår mig inte på Moderat politik.... normalt vill ni att alla ska vara fria att göra vadsomhelst - men helt plötsligt är det ok att tv-kanaler ska bestämma vilka reklamer och när vi ska titta på eländet???
Har du inte märkt hur svenska kanaler har omfattande kartellverksamhet på reklamerna ?? Testa vid nästa reklam.....zappa över de svenska kanalerna - då får du se att det är reklam på alla kanaler - SAMTIDIGT !!!!