Sidor

torsdag 18 mars 2010

Artikel i Ljusnan idag med intervju om företagsklimatet i Ovanåker

Idag har Ljusnan (klicka på rubriken) en liten artikel med en intervju med mig om företagsklimatet i Ovanåkers kommun eller som många säger i länet - Edsbyn.Ovanåker ligger stabilt i toppen i länet men det är förvånande att det är så många företagare som är djupt kritiska till Inköp Gävleborg med tanke på att man är så positiv till mycket annat i relationerna med kommunen.

Det krävs förmodligen ett omtag efter valet och jag delar alla dem som har uppfattningen att Inköp Gävleborg borde läggas ner och istället föra över inköpsfrågorna till respektive kommun. OM Inköp Gävleborg ska vara kvar så krävs det en rejäl skärpning så att organisationen får tillbaka förtroendet från marknaden.

Jag har ett case från länet där jag informerat ledningen för Inköp Gävleborg om ett mycket allvarligt fall där man kan anta att några kommuner kan få ett mycket stort skadeståndskrav mot sig för att man inte följt den egna upphandlingen men jag återkommer med information här på bloggen om det.

Inga kommentarer: