Sidor

torsdag 18 november 2010

Arbetarbladet vill bara ha proffspolitiker som inte har någon kontakt utanför Riksdagen. Beror det vilka ägare man har?

Arbetarbladet har en stor artikel om mig idag med anledning av att jag är en få i Riksdagen som har ett företag utanför mitt Riksdagsuppdrag. Jag tycker att man ska ha många och omfattande kontakter utanför politiken. Samma svar gav jag till GD som ringde idag angående en middag som jag var bjuden på av ATG om ett par veckor. Tyvärr kan jag inte gå på ATG informationen på grund av ett möte med Skatteutskottet, men det vore mycket olyckligt om politiker inte vågar ha kontakter med omvärlden på grund av att media skriver om att det är förskräckligt. Det vore mycket mer illa om politiker stängde in sig. Sedan måste det vara upp till var och en vilket personligt ställningstagande man tar till resor och kontakter. Jag skulle förmodligen aldrig aldrig resa till USA och gå på Disney world mm tillsammans med en motpart som man sedan ska förhandla fram ett kontroversiellt köp med, som Carina Blank gör just nu.

Inga kommentarer: