Sidor

fredag 5 februari 2010

Västerbottens Folkblad har nu bett Magnus Andersson om ursäkt - kommer Lutti att göra detsamma?

Magnus Anderssson CUF har fått en ursäkt från Västerbottens folkblad enligt hans blogg och frågan är nu hur Kennet Lutti kommer att göra:


Västerbottens folkblad ber om ursäkt
Idag ber Västerbottens Folkblad, och socialdemokraten Lena Sandlin, mig om ursäkt på ledarplats. Det hade jag i och för sig förväntat mig och trots att hon återigen går till attack på min inställning till LAS, med skakiga argument, så är det bra att hon tar första steget. Nu hoppas jag att detta inte händer igen. Sandlin skriver:

"Anledningen till Klings upprördhet var ledarens sista meningar kring Centerpartiets ungdomsförbunds ordförande Magnus Andersson. Jag skrev att Andersson skulle applådera Posten i Umeås agerande samt att Andersson skulle ha uttryckt att de som fyllt 40 eller 50 själva borde begripa att de gjort sitt och bereda plats åt någon yngre. Andersson har enligt egen utsaga aldrig uttryckt detta och inte heller kommenterat Posten i Umeås agerande. Jag ber naturligtvis Magnus Andersson om ursäkt för att felaktigt ha lagt ord i hans mun. Jag fick uppgifterna från en före detta kollega, jag slarvade och gjorde inte den källgranskning jag borde ha gjort."

Det blir spännande att se hur Arbetarbladet och pressombudsmannen nu hanterar detta, som kommenterade detta igår med:

"Reaktionen från CUF får väl ses som ett tecken på att valrörelsen har börjat. Vår ledarsida har inte gjort något annat än en tolkning kring att Magnus Andersson drivit kravet att LAS ska skrotas, säger han [ansvarig utgivare Sven Johansson]."

Inga kommentarer: