Sidor

lördag 13 februari 2010

Ett av Sveriges mest okända kommunalråd har skrivit ett inlägg i AB idag om Strömvallen!

Gävle har 4(!) kommunalråd. När jag brukar fråga dem jag träffar om kommunledningen i Gävle så brukar jag fråga om hur många kommunalråd som man tror att det finns i Gävle. De allra flesta brukar svara att det är väl 1. (Carina)

Nu har det andra socialdemokratiska kommunalrådet skrivit ett inlägg tillsammans med en annan för allmänheten okänd socialdemokratisk politiker där man försvarar tjänstemännens förslag till ett b-alternativ. Jag noterar att det enbart är socialdemokrater som skriver under inlägget trots att det ska finnas tre partier som styr i Gävle.

Jag och Niclas håller på med ett svar men tidsskillnaden mot Gävle gör att det tar några timmar extra.

Annars tycker jag att Stisses kommentera i GD och AB i krönikan häromdagen var underbar;

Alla ni som hatar allsvensk fotboll klappar nu!

(Det är förmodligen det som Per och Lars-Göran sjunger tillsammans på dagarna just nu)

Inga kommentarer: