Sidor

tisdag 24 augusti 2010

Öppet brev till Byggnads i Gävle!

Arbetarbladet har publicerat mitt öppna brev till Byggnads idag; (klicka på rubriken för hela artikeln)

Kollektivavtalens betydelse på den svenska arbetsmarknaden. Inbjudan har du skickat via Arbetarbladets debattsida med anledning av att LO och Socialdemokraterna har sparkat Linda Bengtzing från att uppträda på fackens dag på Furuviksparken eftersom hon avslöjat att hon inte röstar på Socialdemokraterna. (http://arbetarbladet.se/torget/debatt/1.2266878-jag-vill-tala-pa-m-valmote-)
Inom Nya Moderaterna kan medlemmarna tänka själva och värdera den information man får. Det är ju så att ju mer information man får från olika parter och aktörer, desto bättre beslutsunderlag får man som individ. Själv läser jag Arbetarbladet varje dag, tillsammans med Gefle Dagblad, DN, Svenska Dagbladet, Expressen och Aftonbladet och jag lyssnar på Radio Gävleborgs nyheter liksom ser nyheterna på SVT Rappport, SVT Aktuellt och TV 4 Nyheterna.
Jag tror också att många LO medlemmar och Byggnads medlemmar dagligen tar del av information i nyheter och på internet och inte bara på ett möte i Furuvik. Ju mer information man får som individ - desto bättre alltså.
Jag kan också avslöja att jag lyssnar på artister som gillas av arbetarrörelsen, för att jag gillar deras musik, men för den delen delar jag inte deras politiska uppfattningar.

Inga kommentarer: