Sidor

tisdag 16 juli 2019

Har polisen medvetet mörkat avlyssningsresultat för Karl Hedin är det en stor rättsskandal.

Det här framstår verkligen som en stor rättsskandal. Det är viktigt för allmänhetens trovärdighet för rättsväsendet att det utreds ordentligt hur det är möjligt att polisen kan göra så allvarliga fel som i sin tur har gett så svåra konsekvenser för en enskild person. Har det gjorts medvetna fel så förutsätter jag att åklagare och polis får fram det i sin utredning och att de som ev har gjort medvetna fel åtalas för tjänstefel. Skulle det bero på inkompetens så är det nästan ännu värre. Sverige ska vara en säker rättstat där vi ska kunna lita på våra myndigheters oberoende och objektivitet.  

https://www.expressen.se/dinapengar/polisens-avlyssning-av-industrimiljardaren-utreds-av-polis/ 

1 kommentar:

@LindforsMats sa...

Hanif Bali endast hånade mig häromdagen på Twitter, när jag försökte synliggöra min utsatta situation från brottsbekämpande myndigheters användning av hemliga tvångsmedel mot mig - utan uppehåll sedan januari 2008