Sidor

torsdag 31 oktober 2013

Går det att kombinera mycket resande och hög närvaro vid voteringar?

Jag har för mig att när tidningen Mitt Gävle granskade riksdagsledamöters resor förra året låg jag och Anders W Jonsson i topp över dem som reste mest i landet, och Ulla Andersson (v) reste minst, eller i vart fall bland de minsta.

Nu har GD mfl granskat närvaron vid voteringar och där har jag mycket hög närvaro. ( Jag har missat en votering)

Jag löser det genom att resa när vi inte har votering eller genom att resa tillbaka till voteringen samma dag. Vi moderater i skatteutskottet är mycket aktiva och efterfrågade över hela Sverige, vilket är naturligt, eftersom skatter berör alla människor oavsett ålder och inkomst, och alla företag.

Twittervänstern verkar rasa över att riksdagsledamöter har hög närvaro i Riksdagen vilket jag tycker är en märklig inställning.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: