Sidor

onsdag 7 december 2011

Idag håller vi tummarna för att SJ går till och från Stockholm i tid..

Igår snöade det lite grann - och vips var det 30 minuters försening på tåget... Idag behöver tågen verkligen gå i tid. Vid lunch ska jag prata om mitt första år i Riksdagen på min Rotaryklubb i Forsbacka för att sedan slänga mig på tåget kl 13.17 till Stockholm. Votering klockan 16 och sedan ska jag vända tillbaka till Gävle för att vara med på KF gruppen ikväll i Gävle.

Imorgon är det ett viktigt lunchmöte i Stockholm där vi ska prata om rättsäkerhet i skattemål och sedan arbete och votering i Riksdagen på eftermiddagen. Efter voteringen ska jag åka till mina döttrars skola som har ett öppet hus och kvällen avslutas med en flygresa till Helsingborg där moderaterna i skatteutskottet ska besöka Tullen i Helsingborg på fredag. Syftet med den resan är att sätta oss in i hur stor smuggligen är av alkohol till Sverige - eller rättare sagt - försöka sätta oss in i hur stora volymer som kommer in i Sverige som legal eller icke legal alkohol.

Inga kommentarer: