Sidor

torsdag 24 februari 2011

Småföretagare ser ljust på framtiden i USA...

Förra helgen tillbringade jag med småföretagare från USA och Sverige på en konferens. Det är alltid intressant att på plats få höra vad man anser om framtiden och hur affärerna går. Ska man tro de som jag pratade med från USA och Kanada så verkar det som att man ser ljust på framtiden. En företagare hade fördubblat sin försäljning årets första veckor jämfört med samma tid förra året och han såg stora möjligheter till att 2011 skulle kunna bli ett bra år. Det man var mindre nöjd med var President Obama som man tyckte var i avsaknad av en jobbpolitik.

Jag vet inte om de som jag pratade med är representativa men tydligen så håller USA ekonomi på att växa igen, i alla fall för dem som jag mötte. Ett problem för dem som verkar i poolbranchen har varit att kreditsystemet för villaägare inte har fungerat tillräckligt väl, så även om företagen har haft kunder som ville köpa en produkt så har man inte kunnat ordna finansieringen eftersom bankerna har haft så stora problem. Det visar också hur viktigt det är att ett lands banksystem fungerar och vi kan tacka Anders Borg och alliansregeringen för att man redde ut den finansiella oro som hade kunnat drabba Sverige hårt.

1 kommentar:

GeorginA sa...

Omedelbara onlinelån. 100% online. Inga samtal, inget pappersarbete. Ansök nu! (Atlasloanfirm@outlook.com / Whatsapp +1 443 345 9339)