Sidor

lördag 6 mars 2010

Wanja Lundby Wedin fick vindsvåning av facket!

Aftonbladet (klicka på rubriken) avslöjar att LO ordföranden Wanja Lundby Wedin har fått en lägenhet av facket på en av Stockholms finaste adresser och hon flyttar dit om en månad.

Jag undrar om alla LO medlemmar eller medlemmar i det aktuella LO förbundet hade haft samma möjlighet? Själv säger Wanja att hennes möjlighet att få den exklusiva lägenheten på en av Stockholms finaste adresser inte har något som helst samband med hennes uppdrag och kontakter med socialdemokratin och fackföreningensrörelsen. Det hade varit mer ärligt att säga som det är; Jag har haft möjlighet att få den här lägenheten tack vare mina nätverk och som LO ordförande vill jag ha en lägenhet i Stockholm centralt.

Jag är inte med i facket, och har aldrig varit det, så jag kan inte ringa och fråga efter en lägenhet i samma område men du som är medlem i facket kan ju prova att göra det på måndag.

Svara gärna här på bloggen om du fick en lägenhet.

2 kommentarer:

hanna sa...

men Lasse, försök var seriös - ett tips faktakontroll !!!
WLW begärde byte av lägenhet hos sin fastighetsägare - jag hoppas det är ok att kunna göra det ?? Hon ville ha en mindre lägenhet (vilket är svårt i Stockholm - 2:or, 3:or är allra svårast). Efter 2 år på väntelista fick hon detta erbjudande - lägenheten skulle renoveras innan inflytt (vilket väl också är ganska normalt).

Så seriöst, Lasse....... vart vill du komma???
Med den nivå på okunnighet du viser upp är det ett förbannat under att M placerar dig på 3:e plats till riksdagen.......

Lars Beckman sa...

Jag länkar till hela artikeln om du klickar på rubriken. Personligen så tycker jag att det hade varit betydligt ärligare av Wanja att säga som det är; Jag har fått en lägenhet nu liksom jag fick för 5 år sedan för att jag är LO ordförande och vi äger fastigheter. Det hade varit ärligt och rakryggat.