Sidor

lördag 6 mars 2010

Rätt låtar som gick vidare till finalen i melodifestivalen - hur mycket drar SVT in på reklamen?

Jag tycker att det var rätt låtar som gick vidare till finalen i melodifestivalen, framförallt Jessicas ballad.

I dessa tider brukar SVT och andra rikta in ljuset mot politiska partier och vilka som stödjer dem ekonomiskt osv. För trovärdighetens skull i den argumentationen så borde SVT offentligt avslöja samtliga kommersiella avtal som rör melodifestivalen. Hur mycket drar man in på sponsorer? Vilka kostnader tar produktionsbolagen som SVT slipper betala och som också betalas av reklamintäker? Hur mycket drar man in på betalsamtalen osv.

Melodifestivalen är ett av Sveriges mesta kommersiella tv jippon - och det går i den statliga "reklamfria" tv kanlen.

Imorgon när SVT sänder Vasaloppet så skänk då en tanke till Vasaloppet som förmodligen även i år betalar "reklamfria" SVT för att sända loppet vilket är nödvändigt för att Vasaloppet ska få de nödvändiga reklamintäkterna av sina sponsorer. Om Vasaloppet hade sluppit kostnaderna för produktionsbolag mm så hade idrotten i Dalarna fått mer pengar till sin verksamhet.

Inga kommentarer: