Sidor

måndag 25 januari 2010

Hade jag haft Facebook hade jag också gått med i gruppen för att stödja Spar-Arne

Arbetarbladet (klicka på rubriken) skriver om Hoforsbornas stöd för Spar-Arne.

Jag reste ett antal år som säljare och besökte bl a Spar-Arne, redan när han hade sin butik i Årsunda - och hade jag haft Facebook hade jag gått med i den grupp som tydligen finns där enligt Arbetarbladet.se för att stödja honom. Jag har nog aldrig träffat någon som är så omtänksam om andra som honom.

Spar-Arne är mycket omtyckt av ortsborna som nu har startat en Facebookgrupp för att stödja honom. Redan under helgen hade 638 personer gått med.

”Han borde i stället få pris för sitt engagemang och stödande för Hofors många idrottsklubbar. Jag har aldrig någonsin träffat någon butikschef trevligare än Arne, och kommer heller aldrig att göra”, skriver internetgruppens grundare Linus Magnusson.

Och nu på onsdag planeras en demonstration. Det är tänkt att tåget ska gå från centrum upp till kommunhuset, där folk vill visa sin ilska mot bygg- och miljönämndens beslut att bötfälla Spar-Arne.

Inga kommentarer: