Sidor

fredag 5 oktober 2012

S i Gävle har en ny ledarsida varje torsdag som produceras av Gefle Dagblad (!) koncernen

Gratistidningen Mitt Gävle som ges ut av GD koncernen har ett antal skribenter inklusive den tidigare ledarskribenten på Arbetarbladet Kennet Lutti som skriver i tidningen. Ingen behöver fundera öven vilken partitillhörighet han har men hans krönikor är ofta läsvärda för det säger en hel del om stämningsläget inom det socialdemokratiska partiet. Sedan Kennet lämnade AB så har ledarsidan blivit förutsägbar och tråkig därför att de båda ledarskribenterna är 100 % lojala mot vänsterfalangen i det socialdemokratiska partiet.

Jag har följt Lutti på ledarplats alla år han har skrivit i Arbetarbladet och jag kan aldrig erinra mig att han så totalt har sågat en socialdemokratisk Riksdagsledamot som han gjorde i den här veckans krönika. Den har går hårt åt är Elin Lundgren. Även jag dras med i samma krönika men det har han betalt för att såga. Det hör till att Lutti sågar Moderater och allianspartiers företrädare men sågningen av Lundgren måste vara unik. Ung och mediakåt är vi tydliga båda enligt Lutti och med tanke på att jag nyss fyllde 45 år så tackar jag och tar emot av komplimangerna...Att synas i media hör också till när man är Riksdagsledamot och det glädjer mig att Lutti tillhör mina trogna läsare här på bloggen. Det är ca 4000 unika besökare i månaden så då har vi hittat en av dessa läsare.

Det som som också GD skulle fundera över är om man inte borde tillföra en borgerlig krönikör i gratistidningen för inte kan det väl vara meningen att den ska vara ett förtäckt annonsblad för s på redaktionell plats?

Inga kommentarer: