Sidor

onsdag 1 februari 2012

Det är viktigt att restaurangbranschen sänker priserna!

Igår var jag och fikade med mina döttrar i skärholmens Centrum och det är ett stort problem att vissa kedjor inte verkar ha sänkt priserna trots att vi har sänkt restaurangmomsen.

I mitt fall påpekade jag självklart det för innehavaren av Coffe By George i Skärholmen och dessutom var det kvitto som jag fick helt fel, eftersom det uppgav 25 % moms...

Branschförbundet SHR har här ett mycket tungt och viktigt ansvar att kommunicera till sina medlemmar hur viktigt det är att prissänkningarna slår igenom, och att deras medlemmar betalar rätt skatter och avgifter.


1 kommentar:

Picus.V sa...

Grattis Beckman.
Det är inte varje dag vi är överens, men det händer :-))

Jag har väl mina synpunkter på sänkningen av restaurangmomsen men nu när den väl är genomförd så ska det visa sig på priserna. Att redovisa 25% moms på kvittot måste väl vara rent olagligt?

Tyvärr kan vi läsa om annat fusk på restaurangerna idag. Av tio inspekterade restauranger i Sundsvall så fick alla anmärkningar.
"Fetaost var ostbitar i saltvatten, parmaskinka var lufttorkad westfalenskinka, krabbköttet var något annat och parmesanosten hette egentligen Grana Padano".

Vad jag kan minnas så är parmesan en skyddad beteckning inom EU.