Sidor

torsdag 12 januari 2012

Bra med arbetslivserfarenhet och företagarerfarenhet som Riksdagsledamot..

I SVD pågår det just nu en debatt om det är bra eller dåligt med erfarenheter utanför politiken. Jag har min åsikt klar för mig. Dels behövs det en mix av olika erfarenheter i Riksdagen och Regeringen men jag skulle inte vilja vara utan min stabila grund utanför politiken. Det har gett mig mycket goda erfarenheter när man ska diskutera viktiga frågor med företrädare för myndigheter mm och det ger mig helt enkelt en bättre bas att stå på.

Att jag dessutom har arbetat i en näringslivsorganisation under 8 år och mött tusentals företagare och där fått samhällsproblem beskrivna för mig har underlättat mitt politiska arbete och har gett mig värdefulla kunskaper när vi nu fortsätter att förbättra Gävleborg och Sverige.

Inga kommentarer: