Sidor

tisdag 30 augusti 2011

Besök på skola i Lakeland Florida för funktionshindrade!

Idag kommer jag att besöka en skola för funktionshindrade  i Lakeland / Florida. Jag har blivit inbjuden av en nära släkting till ägaren av San Juan glasfiberpoolfabriken som arbetar där sedan många år, och eftersom de vet att jag speciella kunskaper i ämnet och sitter i Riksdagen så ville de gärna visa upp skolan.

Roberts klass har valt Sverige som tema i år så jag har köpt med mig svensk/engelska spel mm och några skivor med svensk musik. Klassen kommer bl a att få lyssna på Evert Taube. Inför den här resan har jag bett att Riksdagens Utredningstjänst ska titta på likheter och skillnader mellan USA Sverige och Kina när det gäller trygghetssystem och den rapporten kommer jag att presentera senare i höst. Den visar i vart fall att USA har ett väsentligt bättre trygghetssystem än vad ryktet säger i Sverige och att Kina har ett bedrövligt socialt skyddsnät.

Inga kommentarer: