Sidor

onsdag 27 april 2011

Bloggen Alliansfritt Sverige läser också min blogg..

Bloggen alliansfritt Sverige läser också min blogg, och självklart är alla välkommen att läsa bloggen.

Det är som jag skrev i mina inlägg om påskuppropet så att fokus nu måste sättas på att vi får en likvärdig sjukvård över hela Sverige. Är det rimligt att en kvinna kan vara sjukskriven i 20 år för ett diskbråck? Jag menar att det är helt felt. Jag har också fått flera rapporter de senaste dagarna om att ortopeden i Gävle vägrar att sätta upp patienter på kö till ortopeden med motiveringen att de iaf inte har tid att ta emot dem...

Är det rimligt? Nej, det är det inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det rimligt att en kvinna som har haft diskbråck (som sjukvården inte kan åtgärda) i 20 år ska bli utan sin försörjning?

Man kan faktiskt inte bota alla sjukdomstillstånd. Hur tänker du angående det?

Lars Beckman sa...

Det var just det som var min poäng - har allt verkligen gjorts för att:

1.Bota sjukdomen?
2.Hitta ett arbete där man med hjälp av hjälpmedel och anpassning trots allt kan arbeta?

Det finns mängder av människor som arbetar med någon form av sjukdom utan frågan är inte vilken sjukdom man har utan på vilket sätt det påverkar ens arbetsförmåga. Var och en ska ha rätt att vara med i gemenskapen på arbetsmarknaden efter egen möjlighet och arbetsförmåga. Det är verklig solidaritet och rättvisa.