Sidor

fredag 11 mars 2011

En viktig utredning beställd av regeringen om flaskhalsar i järnvägsnätet!

Regeringen har presenterat ett viktigt uppdrag till Trafikverket idag om att man vill ha en redovisning över flaskhalsar i järnvägsnätet som måste åtgärdas på kort och lång sikt. Det är en viktig fråga som jag tillsammans med andra har jobbat med under den här vintern och jag har också en icke publicerad RUT rapport i ämnet som jag kommer att lägga ut nu på hemsidan om flaskhalsar i vårt län.
http://www.regeringen.se/sb/d/14479/a/162859

2 kommentarer:

PEJ sa...

väldigt roligt att Moderaterna behöver en utredning för att se "flaskhalsar" i järnvägsnätet...... ALLA vet vad felet är - det heter bolagisering, utförsäljning och avreglering.
Det finns tom ett ordspråk för eländet: för många kockar fördärver maten......... that´s it - now fix it!!!!

Lars Beckman sa...

PEJ, nej så enkelt är det inte. Det kommer att ta lång tid att åtgärderna bristerna. Jag frågade vid mitt besök på Trafikverket i Gävle när besluten skulle ha varit fattade för att få ett dubbelspår på en sträcka i länet färdiga i vinter och det är en ledtid på 13-15 år!! Skillnaden mot dagens regering mot den gamla trötta s-regeringen är att nu gör man planer med riktiga pengar som skickas med planen, och Messing gjorde planer men skickade inte med pengar så även i den här frågan tar Alliansen ansvar - men det är alltså långa ledtider.