Sidor

tisdag 18 januari 2011

Attest av Taxiresor...

Som Riksdagsledamot har man fria resor inom Sverige för att utföra uppdraget. Nu har jag fått min första faktura som ska attesteras för mina taxiresor och jag har åkt taxi för 624,68 + 239,23 skr under hösten. Man får en spec för alla resor och så kollar man av att det stämmer med ens egna uppgifter. Själv har jag besökt RBU och SCB bl a när jag åkt taxi och det har varit värdefulla mötet. Normalt så brukar man kunna åka tunnelbana i Stockholm men ibland så är det smidigare ur tidssynpunkt att åka taxi.

Räkna med en mediachock i lokalpressen där Riksdagsledamöternas med viss regelbundenhet brukar hängas ut för sina resor eller omvärldskontakter. En alternativ rubrik i media skulle kunna vara: Varför har du xx rest så lite? Har du inte några omvärldskontakter med andra utanför ditt parti eller Riksdagen?

Jag tycker att man ska många och omfattande kontakter med väljare och organisationer och hoppas att jag kan resa så mycket som möjligt som uppdraget innebär.

Inga kommentarer: