Sidor

onsdag 3 november 2010

Det var en namnlös person som skrivit om Mona Sahlin på AB ledarsida idag - och inte Lutti. Jag har därför uppdaterat mitt nedanstående blogginlägg.

Jag gjordes just uppmärksam på att det inte var Kennet Lutti som skrivit dagens inlägg på AB ledarsida om Mona Sahlin, så jag har ändrat mitt inlägg om Mona till att ta bort Kennets namn. Rätt ska vara rätt! Dock så kvarstår kritiken om konsekvensen på AB ledarsida i sakfrågan. Man kan inte rimligen kritisera en moderat för att sedan släta över en frågan när en ledande s-företrädare gör detsamma.

Min hållning är enkel. Det handlar om att varje Riksdagsledamot måste ha ett personligt omdöme och inte låta sig påverkas på ett felaktigt sätt, och då spelar det mindre roll för mig vem som betalar. Carina Blank har rest i USA i två veckor med Furuviksparkens VD och nu lägger Gävle kommun fram ett mycket kontroversiellt förslag om att man ska bygga en camping i Furuvik. Kan de boende i Furuvik utesluta att Blank inte har påverkats under deras gemensamma resor i USA? Även om Blank har låtit Gävle kommun betala hennes resa.

Inga kommentarer: