Sidor

fredag 3 september 2010

Rafael Creszejko Ung Vänsters ordförande har utmanat mig på en debatt om jobben i länet och självklart tackar jag ja.

Imorgon är det fackens dag på Furuviksparken som arrangeras av LO som kampanjar för socialdemokraterna, och av TCO som säger sig vara opolitiska. Att TCO är opolitiska beror på att deras medlemmar i stor utsträckning röstar på alliansen, medan Sten Öberg lokalt är aktiv i socialdemokraterna, därav att TCO numera är med på det LO kallar socialdemokratisk kickoff. Till den övningen så har jag erbjudit mig att vara med och debattera med socialdemokraterna om varför det är bra att vi behåller rot och rutavdrag, och att vi inte inför en kilometerskatt för tung trafik eftersom det slår så tufft mot just jobben. Jag tycker även vi skulle debattera energipolitiken i Sverige och varför en snabbavveckling av kärnkraft i Sverige är så negativt för jobben i Hofors Sandviken Gävle Söderhamn och Hudiksvall.

Byggnads vill inte att vi ska debattera jobben på familjedagen utan man vill istället att socialdemokraterna ensidigt ska få attackera alliansen.

Nu skickar man istället fram ung vänsters ordförande i länet för en debatt om jobben och självklart antar jag den utmaningen, tillsammans med MUF´s ordförande Hampus Furubacke.

Inga kommentarer: