Sidor

onsdag 12 maj 2010

Tänker Sven Bergström Centerpartiet gå till historien som den som fällde den framgångsrika alliansregeringen?

Centerpartiets Riksdagsledamot Sven Bergström har en svårtolkad debattartikel i Hudiksvalls Tidning idag om hans hållning i kärnkraftsfrågan. Regeringen har lagt en proposition i frågan som innebär den största satsningen någonsin på förnyelsebar energi och en stabil tillgång till el till ett konkurrenskraftigt pris från kärnkraften. Alternativet är den snabbavveckling av kärnkraften som vänsterpartierna förespråkar som är en snabbavveckling av jobben och som innebär mycket dyr el för hushållen i Gävleborg och Sverige.

Vill verkligen Sven Bergström gå till historien som den som fällde alliansregeringen? Jag tror faktiskt inte det utan Sven kommer att se storheten i energiöverenskommelsen och bidra till att vi får en stor satsning på förnyelsebar energi. Som blivande kommunalråd i Hudiksvall (?) så kommer hans arbete som kommunalråd att bli vara lättare när vi har en alliansregering som styr Sverige.

4 kommentarer:

Picus.V sa...

BECKMAN ....

Sven Bergström är centerpartist och kanske står för en del värderingar som det partiet hade en gång men lagt åt sidan.

När jag läser ditt inlägg så kommer jag att tänka på FRA-debatten.
http://www.youtube.com/watch?v=AkB79jVRsIE
Om det här är din syn på demokratiska processer så anser jag att du ska lägga ner din kandidatur till riksdagen med omedelbar verkan...... Tvi.

Lars Beckman sa...

Sven Bergström är med i Centerpartiet och hans parti har gjort en energiöverenskommelse med alliansen. I den överenskommelsen har alla partier gett och tagit och man har nått en för alla parter godtagbar överenskommelse. Det är det som är demokrati och då bygger det på att de som representerar partiet står upp för överenskommelsen.

Picus.V sa...

Så du menar att det som står längst uppe i bannern på din blogg är fubb?
"På den här bloggen ger jag uttryck för mina PERSONLIGA uppfattningar"...

Ännu en "knapptryckare" som vill in i riksdagen för att bli försörjd... Hu.

Lars Beckman sa...

Nej, du kan vara lugn, jag har inte gjort mig känd för att var särskilt följsam men i vissa frågor så måste man i ett parti prata ihop sig och kompromissa både internt och externt. Med ett annat ord kallas det demokrati.