Sidor

fredag 5 februari 2010

Gefle IF förslag till nytt fotbollsområde ratas av socialdemokraterna i Gävle

Gefle IF har presenterat en lösning som passar deras behov för ett nytt fotbollsområde och nu har socialdemokraterna satt ner foten. Det blir en feg kompromiss som inte sticker ut och som inte är vad Gefle IF vill ha och behöver för att vara ett modernt lag i allsvenskan. Ännu en anledning för alla idrottsintresserade att rösta på alliansen. Vi måste lämna "lagom" och "jante" bakom oss och istället för att ligga sist på alla rankinglistor ska vi ligga i toppen och för det krävs det en ny politik i Gävle och ett nytt ledarskap.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad vill Alliansen då med Strömvallen?

Lars Beckman sa...

För min egen del så anser jag att det vore urhäftigt och bra för Gävle med det alternativ som Gefle IF själv har förespråkat. Jag var i Örebro och tittade på Bern arena för att bilda mig en egen uppfattning om hur det skulle kunna se ut med en modern fotbollsarena som ger Gefle If den konkurrens kraft som är nödvändig för att få de intäker som det sportsliga kräver.

Det alternativ som (s) nu har enat sig om (?) känns som avslagen mellanjölk. Men svaret på frågan är att jag inte vet vad alliansen tycker gemensamt än men återkommer så snart jag vet.